Saturday 23 May 2015

Kucing.

Bismillah.






Macam biasa, setiap hujung mingguaku akan 'stalk' blog kak ary sebab nak baca postnya. Post kak ary semuanya indah-indah belaka. Paras rupa dan hati kak ary mesti indah juga. Then, aku tertarik dengan ayat kak ary dapat dari seseorang,

"Seseorang pernah berkata kepada saya, tidak salah untuk mencintai sesuatu atau sesiapa selagi ia tidak mengganggu ketauhidan diri sendiri. Namun, jika ketiadaan ia membuatkan anda jadi gila hingga rasa macam nak mati, tinggalkan. Itu bukan cinta sayang. Itu penyakit. Dan anda sedang mencipta `berhala` lain dalam diri, yang lebih teruk dari merosak diri sendiri."- Kak Ary. 

Then, aku terdetik hati nak share dekat wechat atas sebab tertentu.
Tak sampai berapa minit aku dapat reply dari seorang kawan lama. Ayat dia menyentuh hati aku.

"I just lost my cat and I feel like half crazy. Should I stop loving cat? :(( "

"Nope. Kau ada hati yang suci sebab sayangkan haiwan kesayangan nabi. In Shaa Allah. Rasa sedih tu akan hilang nanti bersama masa yang berlalu okay? Jangan risau. Aku simpati. :')) "

Pada pendapat aku, orang yang menangis sebab kehilangan atau kematian haiwan kesayangan nabi ni hati dia suci sebab jarang orang ada perasaan begitu. Baru-baru ni , kucing kesayangan kak fynn jamal mati sebab ada penyakit. Kemudian, anak kucing kesayangan kawan aku pun mati kena langgar dengan kereta dekat depan rumah pada malam hari. Datang ja sekolah, dia mengadu dekat aku dengan kawan aku anak kucing kesayangan dia mati , menangis-nangis menitis air mata seperti kehilangan insan yang berharga. Dia tunjuk dekat aku darah anak kucing tersebut dekat baju kurung sekolahnya. Allah sedih. 

Aku pun kehilangan kucing juga. Namanya Renkat. 2 minggu tak balik rumah. Terasa juga kehilangan dia sebab selalu juga main dengan sepupu. Sedih.

--
Renkattt, come home. We miss you. 

No comments:

Post a Comment