Monday 16 March 2015

Terbit.

Bismillah. Assalamualaikum wr wbt. Setelah sekian lama menyepi ,hari ni terdetik di dalam hati diri ini ingin share pengalaman yang berharga dalam hidup.  :)
Gambar-gambar di bawah ni time nak otw pergi Shah Alam sebab ada lawatan sambil belajar.
Jujurlah. Diri ini betul-betul tak suka cikgu nak kami gerak awal pukul 4.30 pagi. Konfem mengantuk kan? So diri ini decide tak nak tido tapi apakan daya diri ini tak mampu, tidur sahajalah hehe. 
Lepas dah solat Subuh di RnR Tapah kami gerak menuju ke destinasi yang kami hendak pergi. Cadang nak tidur tapi diri ini tiba-tiba terfikir, 'Nanti boleh tengok matahari terbit.'. Diri ini sendiri tak tahu macam mana nak gambarkan perasaan terujanya dapat tengok sunrise tak lama lagi. Rasa bersyukur sangat pada Allah sebab bagi ilham pada diri ini melihat ciptaanNya yang cantik daripada tidur berdengkur. Kan tak elok lepas subuh tidur,lari rezeki nanti. :o
Pukul 6.50 dah nampak dah langit tukar jadi warna hijau,rasa macam 'AHHHH. SUNRISE SUNRISE.' terlebih excited. XD 
Bila dah pukul 7.00 pagi tu berhenti kejap dekat RnR mana tak tahu dan dah nampak dah sunrisenyaa. 'Matahari bangunlah indahkan hari ni~ *tetiba nak nyanyi lagu Hafiz Suip time tu*
To be honest. The most beautiful sunrise that I've ever seen with my own eyes. Lahirnya perasaan harmoni dan ketenangan apabila dapat melihat matahari itu naik dengan sendiri. SUBHANAALLAH! ALLAH MAHA BESAR! 
Hmm well... Ada hikmahnya gerak awal pukul 4.30 pagi. Allah nak hadiahkan something buat aku rupanya. Terima kasih Allah untuk hadiah ini. Terima kasih cikgu rancang gerak awal. Terima kasih! Terima Kasih! :'))






-------
"With sunrise,you rise." :)




No comments:

Post a Comment