Monday 13 July 2015

Kind. Bad.



 In this cruel world, kind people do exist.  :)

Bismillah.

Sini nak cerita.
Kadang ada orang yang lahiriah semula jadi dia baik boleh berubah menjadi jahat sebab satu perbuatan jahat oleh seseorang dan bertukar menjadi DENDAM. Bahaya. Dan kadang ada orang jahat boleh berubah jadi baik sebab satu perbuatan baik yang orang beri/tunjuk pada dia.

Cara dia layan kamu.
Cara dia doakan untuk kamu.

So, walau jahat manapun seseorang tu, hati dia akan cair dengan kebaikan seseorang. Jangan risau. Allah ada. Allah SWT akan bantu kita semua untuk menjadi seorang hamba yang baik dan terbaik dengan menghantar seseorang yang sentiasa membuat kebaikan, seseorang yang fikiran dia positif. In Shaa Allah. Have faith to Allah!

From good become bad, from bad become good. That's life. Kind people do exist. :)

--
Semua ni aku dapat inpirasi dari cerita Maleficent. Cerita barat. Aku lebih suka cerita barat yang versi fantasy dengan science sebab kadang cerita barat ni lebih menonjol nilai baiknya. (benci horror movie dan melibatkan pembunuhan sebab boleh melemahkan hati hoho). Tak semua cerita barat itu negatif belaka, kadang ada yang positif belaka belaka haha. Cerita macam ni aku lebih suka pandang pada sudut positif dari negatif sebab (sebab lagi haha) movie fantasy dengan science selalu persembahkan ciptaan Allah seperti langit senja, matahari di terbit fajar, bulan dan bintang pada waktu malam, planet-planet, awan yang berarak, haiwan, bunga liar, bukit, gunung, sungai, laut, dan tanpa sedar terkeluarlah kalimah dari bibir mengucapkan, 'SubhanaAllah. Cantik.'  :)

No comments:

Post a Comment